Навчання дітей з особливими потребами

 

Кожна дитина – проект світу, 

І несе вона в собі особливу місію

                                         Плутарх

Одним із основних завдань сучасної української школи є формування інклюзивного освітнього середовища, головною метою якого є активне включення дітей з особливими освітніми потребами до навчання в загальноосвітньому навчальному закладі.

На початок 2023-2024 н.р. у КЗ «Полтавська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 28» здобуває освіту 16 дітей шкільного віку з особливими освітніми потребами.

Для успішного навчання дітей згідно висновків ІРЦ члени команд психолого-педагогічного супроводу складають індивідуальні програми розвитку, індивідуальні навчальні плани, продумують систему необхідних адаптацій та модифікацій, комплекс додаткових послуг у відповідності з їхніми можливостями та з урахуванням додаткових потреб.

Створено і діє методичне об’єднання асистентів вчителів інклюзивних класів, основною метою діяльності якого є забезпечення ефективного соціально-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами. Асистенти вчителів працюють над створенням умов для особистісного розвитку учнів, забезпеченням їх прав на здобуття загальної середньої освіти в умовах загальноосвітнього навчального закладу у комплексному поєднанні з корекційно-реабілітаційними заходами; забезпеченням соціально-педагогічного супроводу; різнобічним розвитком, збереженням і зміцненням морального і фізичного здоров’я,  вихованням в учнів любові до праці, здійсненням їхньої допрофесійної підготовки, забезпеченням умов для життєвого і професійного самовизначення. Разом з класними керівниками, вчителями-предметниками намагаються створювати у шкільному середовищі позитивний емоційний мікроклімат, формують толерантність та загальнолюдські якості особистості. На кожну дитину створено, постійно поповнюється і аналізується портфоліо.

Учні, для яких організоване інклюзивне навчання, охоплені корекційно-розвитковою роботою. Зміст цієї роботи спрямований на вирішення завдань, зумовлених особливостями психофізичного розвитку учнів і реалізується через програми Міністерства освіти і науки України. На уроках, виховних заходах та додаткових психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових заняттях розвивають ключові компетентності в учнів з ООП.

Для проведення додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять в закладі облаштовано ресурсну кімнату з сучасним корекційно-реабілітаційним обладнанням.  У рамках заходів по реалізації універсального дизайну вхід до закладу облаштований сучасним пандусом, обладнано туалет для людей з інвалідністю.

Велика увага приділяється розвитку творчої ініціативи дітей. Учні з особливими потребами нашої школи – активні учасники різних  заходів, що проводяться у класі, школі, місті.

 

 

 

 

 

 

 

 

Поради для батьків

12 порад щодо навчання і виховання дитини з особливими освітніми проблемами

Допоможемо дитині розвиватися і навчатися

Інклюзія. Порадник для педагогів та батьків

Комплексний розвиток дітей із синдромом Дауна

Порушення мовленнєвого розвитку у дітей. Путівник для батьків

Путівник для батьків дітей з особливими потребами

 

На допомогу вчителю

Асистент учителя в інклюзивному класі

Аутизм. Стандарти психолого-педагогічної допомоги

Аутизм

Гіперактивна дитина у класі

Дитина з аутизмом у закладі освіти

Діти з особливими освітніми потребами та організація їх навчання

Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі, початкова ланка

Дти із синдромом Дауна. Факти, навчання, допомога

Двідник. Критерії оцінювання досягнень учнів початкових класів з ООП, які навчаються у загальноосвітніх школах в умовах інклюзії

Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

Індивідуальна програма розвитку (методичні матеріали)

Інклюзія. Порадник для педагогів та батьків

Путівник-для-вчителів

 

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *